چهار مرحله برای سبز شدن در فناوری اطلاعات
دیجیتال معمولاً به عنوان غیر فیزیکی ، زودگذر تلقی می شود. با این حال ، خدمات دیجیتالی روی سرورهای فیزیکی اجرا می شوند که به انرژی نیاز دارند و بیشتر انرژی هنوز با سوختن سوخت های فسیلی تولید می شود. این بدان معنی است که خدمات دیجیتال تأثیر بسیار واقعی بر انتشار کربن و تغییرات آب و هوایی دارند. این تأثیر ، و چگونگی به حداقل رساندن آن ، موضوع اصلی گفتگوهایی بود که کریس آدامز از بنیاد وب سبز در 36c3 ارائه داد.
شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات در حال حاضر اندازه گیری ردپای کربن خود را. آیا شما
ابتدا اجازه دهید شماره های گفتگو را بررسی کنیم ، تا به بررسی بزرگترین شرکت های فناوری اطلاعات بپردازیم. آمازون اخیراً شروع به اشتراک گذاری داده های انتشار کربن کرده است. در سال 2018 ، آمازون مسئولیت 44.4 مگاتن میزان انتشار کربن را به عهده داشت ، یعنی به اندازه کشور فنلاند که در آن سال ساطع شده است. بیشتر این میزان انتشار کربن شخص ثالث است (به عنوان مثال ، از بسته بندی و حمل و نقل کالاهای آمازون ، تولید گازهای گلخانه ای از سفرهای کاری و غیره).
اپل در سال 2018 رد کربن 25.2 مگاتن داشت ، به همان اندازه. مغولستان با این حال ، اگر ما تولید گازهای گلخانه ای اپل را محاسبه نکنیم ، میزان انتشار گازهای گلخانه ای اپل فقط 0.6 مگاتون است – تقریباً به اندازه انتشار آن سال جمهوری گامبیا. نیمی از این هزینه ها مربوط به مسافرت تجاری ، 30٪ دیگر از کارکنان است. ردپای کربن گوگل تا حدودی بزرگتر است – 1.2 مگاتون ، قابل مقایسه با لیبریا.
همانطور که می بینید ، شرکت های فناوری اطلاعات تأثیر قابل توجهی در انتشار کربن دارند. برای به حداقل رساندن تأثیر خود می توانید با زیرساخت IT خود چه کاری انجام دهید؟
1. از معماری مقیاس پذیر استفاده کنید
با ظهور رایانش ابری ، بسیاری از مشاغل شروع به مهاجرت زیرساخت های خود به ابر کردند. اما رویکرد معمولی استفاده از زیرساخت های ابری شامل اجاره سرور همیشه روشن است که با خیال راحت بیش از اوج بار فعلی تجارت باشد.
با این حال ، مردم از اینترنت – و خدمات شما – بسته به زمان روز استفاده می کنند ، و این منجر به اختلافات بزرگی می شود. در بارها احتمالاً بار در شب كمتر از بار ظهر است. ابزارهای تحلیلی می توانند درک کاملی از نحوه اعمال خدمات خاص شما داشته باشند ، اما شما این ایده را به دست می آورید.

توزیع معمولی ترافیک اینترنت در طی یک روز
این جایی است که مقیاس پذیری مفید است. برای نرم افزارهایی با معماری مقیاس پذیر ، بالانسرهای بار می توانند به طور خودکار قدرت محاسباتی بیشتری را روی یک دستگاه واحد اضافه کنند یا بسته به تعداد درخواست های دریافتی ، سرورهای بیشتری اضافه کنند. این بدان معنا نیست که دیگر لازم نیست برق و پول را در سرورهایی که در حالت خاموش کار می کنند هدر دهید.
بیشتر ارائه دهندگان ابر ارائه تعادل بار ، هم افقی و هم عمودی دارند. البته برای استفاده از توازن بار باید خدمات خود را با توجه به مقیاس پذیری ایجاد کنید ، اما پس از شروع کار ، این کار باعث می شود پول زیادی صرفه جویی کنید و ضمن اینکه پای کربن زیرساخت ابر خود را نیز پایین بیاورید.
2. از ارائه دهندگان سبز استفاده کنید
ارائه دهندگان ابر در منابع انرژی خود متفاوت هستند. اول از همه ، انتخاب آنها ممکن است به وضعیت عمومی خدمات برقی در منطقه بستگی داشته باشد. برخی از مناطق – به عنوان مثال ، سوئد – بیشتر به منابع انرژی تجدید پذیر مانند باد و آب متکی هستند. برخی مانند فرانسه از انرژی هسته ای به شدت استفاده می کنند که این هم یک انتخاب سبز تر است. و برخی ، مانند لهستان ، بیشتر ذغال سنگ سوزاندن انرژی خود را دریافت می کنند.
بنابراین ، انتشار کربن شرکت شما بسته به محل مرکز داده ای که محاسبات ابری خود را فراهم می کند ، متفاوت است. سرویس های بزرگتر مانند AWS و مایکروسافت لاجورد معمولاً توجه بیشتری نسبت به موارد کوچکتر نسبت به جنبه های پایداری زیست محیطی دارند.
به عنوان مثال ، کاربران خدمات وب آمازون می توانند موقعیت فیزیکی توان محاسباتی خود را انتخاب کنند ، و نقشه ای وجود دارد که نشان می دهد کدام یک از AWS است. مراکز داده روی انرژی سبز کار می کنند و این کار را نمی کنند.

مناطق AWS. برگ سبز به معنای قدرت سبز است. منبع تصویر
مایکروسافت به همراه گروهی از دانشمندان ، حتی یک برنامه زمانبندی کم کربن Kubernetes ساخته اند که در اصل به شما کمک می کند تا وظایف خود را به مراکز داده در سرتاسر جهان مهاجرت کنید تا بتواند از قدرت سبزتری استفاده کند و رد کربن شما را به حداقل برساند. برنامه ریز را می توان برای کار با سایر ارائه دهندگان ابر نیز ارسال کرد.
اگر می خواهید سبز شوید ، لزوماً نیازی به انتخاب AWS یا لاجورد ندارید. بنیاد وب سبز یک فهرست از ارائه دهندگان کوچکتر ارائه می دهد که به انرژی سبز متکی هستند. اجرای رایانه در سخت افزار شخصی شما معمولاً از دید اکولوژیکی بدتر است. سیستم های ابر امکان توزیع عادلانه تر وظایف را بین قدرتهای محاسباتی فراهم می کند و به انرژی خود نیز کمک می کند.
3. زبان برنامه نویسی خود را با عاقلانه انتخاب کنید
زبان های برنامه نویسی از جنبه های کاملی از جمله منطق ، نحو ، قابلیت ها و موارد دیگر متفاوت هستند. آنها همچنین از نظر مصرف منابع متفاوت هستند. اسکریپت ها به زبانهایی مانند JavaScript و Python تمایل دارند منابع بیشتری نسبت به برنامه های کامپایل شده به زبان هایی مانند Fortran ، C ++ و Rust بنویسند. و زبانهای شی گرا ، به نوبه خود ، بیشتر از زبانهای ضروری مصرف می کنند. منابع بیشتر به معنای قدرت بیشتر به معنای انتشار بیشتر است.
شایان ذکر است که سریعتر لزوماً به معنی سبزتر نیست. در بعضی موارد ممکن است یک برنامه برای مدت طولانی اجرا شود اما انرژی کمتری مصرف کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زبانهایی که از نظر زمان ، حافظه و انرژی هستند ، می توانید این مقاله را بخوانید.

زبانها برای اهداف مختلف بهینه هستند. منبع
البته ، شما به احتمال زیاد بر اساس توانایی های نیروی کار خود و مطابق با بقیه پشته های تکنولوژیکی خود ، زبان های برنامه نویسی را برای کارهایی که انجام می دهند انتخاب می کنید ، اما ارزش آن را دارد که جنبه قدرت را در نظر بگیرید. برنامه هایی که می گویند ، جاوا اسکریپت ممکن است دو برابر منابع محاسباتی را که در C. نوشته شده است ، مصرف کند.
ناگفته نماند که بهینه سازی کد می تواند به پایین ماندن کربن شما کمک کند و همچنین کد شما را سریعتر و از گرسنگی کم کند ، مهم نیست زبان. نمایه سازی نرم افزار خود و نوشتن قسمت های ناکارآمد می تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.
4. بهینه سازی صفحات وب خود
اخیراً ، اندازه متوسط صفحه وب بیش از نسخه اصلی Doom است: بیش از 3 مگابایت. هرچه صفحه بزرگتر باشد ، قدرت بیشتری برای انتقال آن از سرور به مشتری و نمایش آن در مشتری لازم است. شما ممکن است فکر کنید که بخش اعظمی از انتشار کربن را شامل نمی شود ، اما بنیاد وب سبز مخالف است.
به عنوان مثال ، گرین وب متوجه شد که اجرای یک فیلم پس زمینه در یک صفحه وب منجر به همان میزان کربن به میزان انتشار یافته توسط رفت و آمد تیم پروژه به یاد داشته باشید که 30٪ از کل انتشارات اپل ناشی از رفت و آمد کارگران آن است؟ اکنون مقیاس را می بینید.
بیایید مقایسه دیگری اضافه کنیم: فیلم هایی که از طریق اینترنت پخش می شوند برای همان اثر کربن به عنوان کشور اسپانیا. (گیلاس در بالا: پورن 27٪ از آن یا انتشار اتریش را به خود اختصاص می دهد.) بنابراین ، بهینه سازی نقطه صفر ، پخش خودکار فیلم ها نیست.
برای بهینه سازی می توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید. Google Lighthouse مثال خوبی است. این وب سایت شما را در چهار مرحله قرار می دهد: بهینه سازی عملکرد ، دسترسی ، استفاده از بهترین روش ها و بهینه سازی سئو. در واقع ، عملکرد شامل تمام جنبه ها ، از جمله رتبه بندی موتورهای جستجو و میزان گزاف گویی است.
بنیاد گرین وب ابزار دیگری به نام گلخانه را معرفی کرده است که صفحات و بررسی ها را بررسی می کند که کدام یک از حوزه هایی که آنها استفاده می کنند بر روی انرژی تجدید پذیر است. از نظر بهینه سازی به اندازه Lighthouse چندان مفید نیست ، اما ممکن است به سازمان های زرنگ و دانا از نظر زیست محیطی در انتخاب ارائه دهندگان خدمات کمک کند.
شما می توانید از برنامه سبز وب استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا سایت شما روی سرور میزبانی شده است که با انرژی سبز کار می کند. متأسفانه ، بسیاری از ارائه دهندگان میزبانی اطلاعات در مورد سبز بودن برق مورد استفاده خود منتشر نمی کنند ، بنابراین احتمالاً سایت شما به رنگ خاکستری به پایان می رسد ، این بدان معناست که بنیاد اطلاعات مربوط به ارائه دهنده هاستینگ شما را ندارد.
سیاره را نجات دهید. ضمن صرفه جویی در هزینه
برای برخی از مردم و سازمان ها ، تلاش برای جلوگیری از گرم شدن کره زمین دلیل قانع کننده ای برای زحمت همه این بهینه سازی ها است. اما برای بسیاری دیگر ، اینطور نیست. با این حال ، وقتی صحبت از فناوری اطلاعات صورت می گیرد ، سبز شدن به معنای صرفه جویی در پول نیز است.
اگر ایده نجات سیاره کار را انجام ندهد ، در اینجا مزایای بیشتری از سبز شدن وجود دارد که ممکن است به ترغیب رئیس شما کمک کند:
- پس از بهینه سازی هاست و کد خود به نیروی محاسباتی کمتری نیاز خواهید داشت ، بنابراین در این زمینه نیز هزینه می کنید.
- وب سایت شما سریعتر بارگیری می شود ، به این معنی که مشتریان کمتری بسته می شوند تا قبل از بارگیری کامل آن را ببندند. [19659039] هرچه وب سایت سریع تر باشد ، موتورهای جستجوگر بالاتر آن را رتبه بندی می کنند ، و آن را در جایی قرار می دهند که مشتریان بیشتری آن را ببینند.
.
Comments