ابزار برای آموزش امنیت سایبری | وبلاگ رسمی کسپرسکی
اگر تا به حال وظیفه تدریس اصول امنیت اطلاعات کارمندان را بر عهده داشته اید ، می دانید که چقدر مشکل است. کسانی که با IT ارتباط برقرار می کنند ، در ثبت اطلاعات جدید درباره این موضوع مشکل دارند ، و آنها نیز به سرعت فراموش می کنند. آنها همیشه نقطه مته ها را نمی بینند. به طور کلی ، آموزش همیشه مؤثر نیست.
آموزش و حفظ کارآمد ، پیوندهای اساسی در زنجیره امنیت سایبری شرکت ها هستند. مانند سایر زمینه های آموزش ، روانشناسی حافظه – الگوهای شناخته شده از حفظ و تولید مثل اطلاعات – در آموزش امنیت سایبری مفید می شود. در اینجا چهار ترفند مفید وجود دارد که می تواند باعث حفظ و نگه داشتن حقایق آموخته شده شود.
Curb Curgeting Ebbinghaus
هرمان ابینگهوز ، روانشناس ، از طریق مطالعات تجربی حافظه که انسانها تا 60 درصد از اطلاعات دریافتی خود را در همان ساعت اول فراموش می کنند ، یافتند. . ده ساعت بعد از جلسه یادگیری حافظه 35٪ از داده ها را حفظ می کند. شش روز بعد حدود 20٪ باقی مانده است ، و از آنجا منحنی وارد یک فلات پایدار می شود – حدود آن باید حتی پس از یک ماه حفظ شود.
Ebbinghaus آزمایشات خود را ادامه داد تا نشان دهد که تکرار مطالب به یادگار مانده سرعت فراموشی را کاهش می دهد ، و تکرارهای بیشتر منجر به ضبط بهتر اطلاعات شد. نتیجه گیری ما این است که ارائه اطلاعات جدید یک بار برای آموزش مناسب کافی نیست. بهترین راه برای به دست آوردن اطلاعات از طریق تکرار ، با استفاده از روشی که Ebbinghaus بر اساس آزمایشهای او ایجاد شده است.
اثر Reminiscence
یکی دیگر از روانشناسان تجربی ، فیلیپ بالارد ، کشف کرد که افراد دو یا سه روز بعد از یادگیری اطلاعات بهتر تولید می کنند. بلافاصله بعد از یادگیری آزمایش او بسیار ساده بود: او مطالب امتحانی را برای حفظ کردن به آنها داد و از آنها خواست که بلافاصله و پس از چند روز دوباره آن را تولید کنند.
ما توصیه نمی کنیم کارمندان را بلافاصله بعد از درس امتحان کنید.
البته ، این بسیار خوب خواهد بود که فقط به یک درس ، همه چیزهایی را که باید بدانند بدانیم. افسوس که چنین درسی اثربخش نخواهد بود. اطلاعاتی که می تواند به یکباره در حافظه انسان فشرده شود ، توسط پدیده ای که روانشناسان آن را مداخله می نامند ، محدود شده است. یا اطلاعات قدیمی با ذخیره اطلاعات جدید تداخل می کند ، یا اطلاعات جدید باعث می شود که زبان آموزان اطلاعات قدیمی را فراموش نکنند.
ما موافقت می کنیم که حفظ فاصله بین درس ها در موضوعات مختلف ایده خوبی است.
اثر سریال-موقعیت
اولین و آخرین موارد در هر سری از محرک ها به بهترین شکل یادآوری می شوند. برای ما ، نکته مهم این است که این اثر برای هر نوع مواد یادگیری صادق است: متن ها ، فیلم ها ، حتی حروف کار. بدیهی است ، مهمترین اطلاعات باید در اوایل دوره / درس و نزدیک به پایان ارائه شود.
با این حال ، اگر این درس شامل محرک های عاطفی باشد ، اثر به طور معمول آشکار نمی شود. در آن صورت ، یادآوری شخصی است و لزوماً قابل پیش بینی نیست.
طبیعتاً ، همکاران ما در ایجاد راهکار بسترهای نرم افزاری آگاهی از امنیت کسپرسکی خودکار ، که در هر سایتی از شرکتها می توانند از آنها برای آموزش مهارتهای امنیت سایبری استفاده کنند ، با روانشناسی رفتار و جذب اطلاعات و نظریه یادگیری مشاوره کردند. کارمندان آنها در مورد راه حل بیشتر بدانید و استفاده از آن را در وب سایت سکو انجام دهید.
.
Comments