کاسپرسکی پاددرن: زیر کاپوت

امروزه ، صدها مدل هواپیمای بدون سرنشین غیر نظامی برای فروش در دسترس است – از اسباب بازی های نسبتاً ساده گرفته تا هواپیماهای چشمگیر که برای تحمل وزن قابل توجهی ساخته شده اند. بیشتر آنها برای سرگرمی یا فیلم هوایی استفاده می شوند. اما ، همانطور که تقریبا با تمام فناوری ها اتفاق می افتد ، دیر یا زود کسی آنها را به سمت استفاده مخرب سوق می دهد. این امر تقاضا برای سیستم ها را برای رهایی از حضور هوایی ناخواسته ایجاد می کند. تقاضا ، به نوبه خود ، عرضه نژادها را انجام می دهد ، و علاقه مندان ما راه حلی با نام Kaspersky Antidrone تهیه کرده اند.

چگونه می توان با یک هواپیمای بدون سرنشین اشتباه کرد؟

برای شروع ، هر پهپاد غیرنظامی ، بالاتر از همه ، یک دوربین از راه دور کنترل شده است. . طبیعتاً ، جهان قبلاً گزارشهایی در مورد هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده سارقین برای شناسایی اهداف احتمالی و سیستم های دفاعی تحقیقاتی؛ توسط شکارچیان سرخط برای گرفتن فیلم از مجموعه فیلم برای قسمتهای منتشر نشده از Game of Thrones ؛

هواپیماهای بدون سرنشین همچنین می توانند بارهای زیادی را حمل کنند و به همین دلیل به عنوان وسایل نقلیه قاچاق خدمت می کنند. درست است ، توانایی وزنه برداری آنها تاکنون آرزو است ، اما شما به مواد خاصی نیاز ندارید. در حقیقت ، طبق روزنامه واشنگتن تایمز ، باندهای دارویی مکزیک از هواپیماهای بدون سرنشین به طور گسترده برای قاچاق مواد مخدر در سراسر مرز ایالات متحده استفاده می کنند. به طور بالقوه ، هواپیماهای بدون سرنشین نیز می توانند برای سرقت مواد گران قیمت (مانند پلاتین یا الماس) از تجهیزات محافظت شده استفاده شوند.

و سرانجام ، یک هواپیمای بدون سرنشین یک قطعه فلز است که ممکن است ناگهان به چیزی سقوط کند. من حتی به حملات عمدی رامینگ مراجعه نمی کنم. گزارش های زیادی در مورد تصادفات هواپیماهای بدون سرنشین وجود دارد که منجر به پیامدهای ناخواسته ای شده است.

نحوه مبارزه با هواپیماهای بدون سرنشین

البته ، ما اولین کسی نبودیم که ایده ای برای دفع هواپیمای بدون سرنشین داشته باشیم. شرکت های دیگر روش های مختلف پاسخ به پهپاد را پیشنهاد داده اند. برخی از آنها سیستم های ردیابی ارائه می دهند که فقط کاربر راجع به نزدیک شدن هواپیماهای بدون سرنشین به آنها هشدار می دهد ، اما برخی دیگر سعی می کنند با این تهدید هوایی به طور جدی تر مبارزه کنند.

بعضی ها استفاده از شبکه ها را پیشنهاد کرده اند. دیگران پرندگان شکارچی را برای خدمت به عنوان رهگیر آموزش می دهند. برخی سیستم ها از سیگنال جعلی GPS برای منحرف کردن دستگاه استفاده می کنند. اما اکثر راه حلهای ضد پادون بیانگر تغییراتی در یک توپ الکترومغناطیسی هستند که برای پایین آوردن این هواپیمای بدون سرنشین طراحی شده است ، که ما معتقدیم اساساً اشتباه است – نه به ذکر ، نه همیشه قانونی – درست مثل تلاش برای هک کردن ارتباطات بین دستگاه و واحد کنترل از راه دور آن. ما غیرقابل استفاده ترین روش از همه را ترجیح می دهیم: سرکوب هدفمند ارتباطات بین واحد کنترل از راه دور و پهپاد.

به محض از بین رفتن سیگنال کنترل ، یک پهپاد معمولی بلافاصله مراحل فرود را آغاز می کند یا سعی در بازگشت به پرتاب دارد. سایت. بعضی از مدل ها برنامه ریزی شده اند تا در چنین مواردی به مکان دیگری تغییر مکان دهند ، اما اینها یک قاعده مستثنی هستند.

اما فرود هواپیمای بدون سرنشین فقط نیمی از نبرد است. در قلب راه حل ما یک سیستم برای تشخیص اتوماتیک و طبقه بندی اشیاء هوایی قرار دارد.

اصل روش ما

همانطور که ممکن است حدس بزنید ، ما هیچ سخت افزاری برای جاسوسی یا ردیابی تولید نمی کنیم. ما یک شرکت نرم افزاری هستیم. بنابراین ، کارشناسان ما نرم افزاری را نوشته اند که از داده های منابع مختلفی برای شناسایی روش پهپاد استفاده می کند ، هدف قرار دادن آنتن های آن را هدف قرار داده و آن را مجبور به فرود می کند. این راه حل توسط نیازهای واقعی مشتری و تنظیمات توسط شرکای ادغام سیستم ما سازگار شده است.

تشخیص اولیه

برای درک اینکه یک پهپاد در حال نزدیک شدن به منطقه حفاظت شده است ، از ماژول تشخیص اولیه استفاده می شود. ماژول تشخیص تقریباً هر دستگاهی است که می تواند فضای هوایی را بر روی محیط اطراف شما اسکن کند – یک دوربین ، لیدر ، رادار یا یک سنسور آکوستیک. در واقع ، حتی دوربین های IPTV می توانند داده ها را به سیستم ما تغذیه کنند (مشروط بر اینکه آسمان کافی را بپوشاند).

هر روش دارای جوانب مثبت و منفی است. نسخه آزمایشی ما از یک لید استفاده می کند – دستگاهی که اشیاء را تشخیص می دهد و فاصله را با استفاده از انتشار نور تک رنگ (در این حالت ، لیزر) اندازه گیری می کند. درست است که می تواند یک جسم هوایی را در فاصله کمتری نسبت به رادار تشخیص دهد. اما همچنین می تواند یک هواپیمای بدون سرنشین از پرنده ای را از فاصله بسیار دورتر بگوید. همچنین مشمول صدور مجوز تخصصی نیست (در بعضی از کشورها گرفتن مجوز برای استفاده از رادار در یک منطقه پرجمعیت غیرممکن است؛ رادار سیگنالهای رادیویی را منتشر می کند که ممکن است با سایر تجهیزات در تضاد باشد).

طبقه بندی

یک بار حضور هوایی (یا شنیده) حضور هوایی ، ماژول تشخیص اولیه مختصات تقریبی شی را به سرور و ماژول طبقه بندی و به هم ریختگی منتقل می کند. این ماژول یک دوربین با دقت بالا را به سمت جسم پرواز هدایت می کند و آن را در کانون توجه قرار می دهد. تصویر به سرور ، جایی که طبقه بندی واقعی صورت می گیرد ، ارسال می شود.

به لطف الگوریتم های یادگیری ماشین ، سیستم ما نه تنها می تواند بین پرندگان و هواپیماهای بدون سرنشین تفاوت قایل شود بلکه حتی مدل هواپیمای بدون سرنشین واقعی را نیز تعیین می کند. به محض این که این شیء یک پهپاد را تأیید می کند ، تولید نویز هدفمند را فعال می کند. به اندازه کافی واقعی ، ممکن است مهاجمان سعی در پنهان کردن هواپیماهای بدون سرنشین خود داشته باشند ، اما پس از آن به سادگی به عنوان یک بشقاب پرنده ها طبقه بندی می شوند – و سیستم به روش برنامه نویسی توسط کاربر به یک UFO پاسخ می دهد. برای اینکه در سمت ایمن باشید ، بهتر است در کل محدوده فرکانس در دسترس قرار دهید.

تجهیزات مورد نیاز

اساساً ، همه چیز به نیازها و منابع مشتری و همچنین یکپارچه بستگی دارد. اجزای اساسی تجهیزات جیمینگ فرکانس های مورد استفاده سازندگان پهپاد ، سرور برای اجرای نرم افزار ما و دوربین با دقت بالا است. از هر دستگاه تشخیص اولیه می توان استفاده کرد و برای بهبود دقت یا دامنه تشخیص ، آنها را می توان با یکدیگر ترکیب کرد.

یک ماژول مسدود کننده می تواند یک هدف را دنبال کند. این به طور معمول بیش از حد کافی است ، اما اگر پیش بینی کنید که توسط گله های هواپیماهای بدون سرنشین مورد حمله قرار بگیرید ، سیستم کاملاً مقیاس پذیر است.

در صورت لزوم ، یک راه حل تلفن همراه می تواند روی خودرو نصب شود – در حالی که در حال حرکت نیست ، کار نکند (این امکان پذیر است ، اما به آن نیاز دارد. جزئی بروزرسانی جزئی نرم افزار ، و تاکنون هیچ تقاضا برای این گزینه ندیده ایم) ، اما برای استفاده میدانی. این دقیقاً اصلاح شده برای پاسخگویی به نیازهای صنعت فیلم برای جلوگیری از عکسهای مجموعه غیرمجاز فیلم است.

. امنیت

Comments

No comments yet.
Comments are closed